Курс валют:
18.04.19
$ = 27.92 грн
€ = 31.41 грн
+38 (044) 290 48 38
Желаете отдохнуть, ЗВОНИТЕ
Поиск тура

Збираємося в травні в Кам'янець-Подільський. Повітроплавання в Україні

Кам'янцю-Подільському якихось спеціальних «пасток» на туристів розставляти не треба — сюди і так щороку приїжджають тисячі гостей із різних країн світу. Але в середині травня відвідувачам міста над Смотричем щастить подвійно: над сірими стінами старої фортеці, над увінчаним мадонною мінаретом-катедри в бездонному весняному небі тихо пропливають велетенські різнокольорові кулі. Бо в травні Кам'янець стає одним із центрів повітроплавання в Україні.
 
   
Ігор ЛОБАШОВ, суддя міжнародної категорії, спортивний спостерігач, відповідальний секретар громадської організації «Кам`янець-подільський центр повітроплавання «Триглав».
 
   
Цього року місто знову на тиждень запросило послідовників братів Монгольф'є1. Відбувся десятий, ювілейний етап міжнародного фестивалю «Повітряне братерство — 2006». Саме в Кам'янці визначається команда-переможниця Кубка України, яка в листопаді представлятиме країну на чемпіонаті світу в Японії.
 
   
- Пане Ігорю, як давно повітроплавання з'явилося в нашій країні?
- Відлік часу починається з 1989 року — коли гості з України вперше побачили повітряні кулі на шоу у Вільнюсі. Саме в Литві й навчалися хлопці, що стали потім першими українськими пілотами.
 
   
- Яким чином Кам'янцю так пощастило: чому саме його обрали місцем проведення одного з етапів «Повітряного братерства»?
- А де ж іще? А якщо без жартів, то Кам'янець — насправді одне з небагатьох місць України, де можливі польоти саме над містом. На етапі становлення повітроплавання як явища видовищність була першочерговим критерієм. Від цього в подальшому відштовхувалися і повітроплавальний спорт, і пасажирські польоти, і все інше. В 1999 році Кам'янець-Подільський відвідали три аеростати. Ця подія й стала початком в історії «повітроплавної столиці» України.
 
   
- Як приходять в балуністи і чому? Чи кожен може стати повітроплавцем?
- Повітроплавцями стають різні люди через різні обставини. Відшукати якийсь спільний корінчик у змозі хіба що дуже досвідчений психоаналітик. Але що йому робити серед балуністів? Перше-ліпше порівняння: майже всі вміють їздити на велосипеді, але спортсменами-велосипедистами стають одиниці. Повітроплавання — це одне з «побутових» втілень властивого людині бажання літати, яке знаходиться на шкалі схожих бажань рівно посередині між винищувачем і стрибком з балкону (може, саме тому висота коша дорівнює висоті балконної огорожі).
 
   
- Чим особисто для вас є повітроплавання?
- По-перше, це — спорт. Мої подорожі світом, як судді, показують, що у цьому спорті все, як і в будь-якому іншому, починаєш на ентузіазмі, а досягаєш успіхів лише за умов професіоналізму. По-друге, естетична складова — півтори сотні куль у небі порівняти з чимось у звиклих термінах майже неможливо. Як і прохід крізь хмару, коли все вогке й холодне, доки раптом не «вистрибуєш» під сонце. Землі не видно, хмари під кошем перетворюються на ковдру — і ти залишаєшся наодинці з небом. Третє — емоції. Коли взимку над Альпами на висоті двох з половиною кілометрів з'являється (невідомо звідки) вертикальний струмінь повітря, що тягне кулю догори із швидкістю шість метрів за секунду, а одночасно заклинює газовий шланг на останньому балоні пропану... Такого на землі не відчуєш. І на останок, мабуть, можливість почуватися громадянином Планети.
 
   
- А чи різняться особисті враження від першого польоту і від десятого (сотого)? Адреналіну все так само багато, чи політ вже стає рутиною і звичкою?
- Самі польоти дуже різняться один від одного. У спортивному, якщо ти штурман, про естетичне спостереження не йдеться — вся увага на мапу і прилади, на напрямок до цілі, на відстані, перешкоди й курси інших куль. У змаганнях високого рівня, де мені пощастило працювати в команді чемпіона України Влада Клименка, про якесь там «ух ти!» не йшлося, хіба що у випадку влучного маркера2. У польоті в якості спостерігача (у суддівстві) — трохи спокійніше. І поза протокольною частиною (фіксування всіх подробиць польоту й виконання завдань) є час кинути оком навколо, іноді можна — з дозволу пілота — упіймати щось діафрагмою фотоапарата. Саме ці знімки виходять найбільш вдалими. Може, тому, що бракує часу вибудовувати канонічний кадр, бо через хвилину знову треба до мапи й олівця.
 
   
- А вільний політ?
- Важко сказати — в «дикій природі» майже не зустрічається. Над Кам'янцем мені вдалося «просто так» пролетіти аж на шостому році глибокого занурення в повітроплавання, вже на власній кулі. Щодо особистого враження від першого чи десятого польоту, то це, як у сексі: буває ліпше, буває гірше, але завжди із задоволенням...
 
   
- Кам'янець надзвичайно гарний. Але чи немає бажання політати над іншими мальовничими куточками України? А якщо зробити це захоче звичайна людина, то що потрібно, аби побачити з повітряної кулі, скажімо, Хуст, Коломию?
- Є бажання побачити ВСЕ. Бо майже все цікаве із звиклої точки зору при погляді з повітря розкриває якісь інші, невідомі до того сторони й перспективи. Але, враховуючи досить високу вартість зльоту і наявність існуючої в країні системи управління повітряним рухом, експромти на кшталт «Маша, полетіли на Місяць» наразі виключаються. Хоча, за наявності платіжоспроможного замовника...
 
   
- І все ж таки. Абсолютно всі, хто дивиться на кулі з землі, хочуть хоч раз злетіти в небо. Це реально? І скільки таке задоволення коштує?
- Цього літа центр повітроплавання «Триглав» розпочинає регулярні оглядові рейси в районі міста Кам'янець-Подільський. Невдовзі детальна інформація з'явиться на нашій сторінці в інтернеті — balloons.km.ua, а до того часу з нами можна зв'язатися за адресою: balloons.km.ua/contacts.htm
 
   
- Повітряна куля — задоволення не з дешевих. Наскільки це дорого?
- Від 8 000 доларів за комплект, що був у вжитку (і може ще трішки політати) — до 60 000 доларів за нову кулю виробництва Великої Британії. А якщо це спецформа (аеростат у вигляді тортика, слоненятка і таке інше) — домальовуємо ще один нулик.
 
   
- Якими успіхами вже можуть похвалитися українські повітроплавці?
- На сьогоднішній день беремо участь у всіх чемпіонатах світу та Європи, у престижних змаганнях MobiLux Trophy (Люксембург), Honda Grand Prix (Японія), Coupe D'Europe de Montgolfieres (Франція) — тут минулого року Влад Клименко, якого я вже згадував, посів сьоме місце. Але цьогорічний сезон тільки починається...?
 
   
Автору двічі пощастило політати в коші повітряної кулі. Перший політ тривав недовго: злетівши з поля біля села Суржа, балун компанії «Союз-Віктан» вже за чверть години приземлився на околиці села Кадиївці. Під час приземлення стало зрозуміло, як зустрічали Юрія Гагаріна: першими до небаченої несподіванки бігли всі сільські цуцики, за ними — діти, далі поспішали дідусі, а замикали колону повільні, проте чисельні бабусі Кадиївець. На питання «Ну як?» відповідала: «Ну... як на балконі постояти». Адже було абсолютно нестрашно і безпечно.
 
   
Наступного року разом з екіпажем з британського Брістолю пощастило піднятися на понад кілометрову висоту і цілу годину спостерігати, як зменшується і відпливає кудись у бік Кам'янець-Подільський. Ось тут вже ніякого порівняння з балконом не виникало: адреналін, захоплення, просто щастя, що накриває з головою. Навіть далеко не м'яке приземлення не вплинуло на позитивні враження. Єдине «але»: тепер протягом травня прокидаюсь о шостій ранку (бо польоти відбуваються лише вранці і ввечері, в штиль), зачувши десь високо в небі звук, який ні з чим не сплутаєш, — звук газового «пальника», спокійне і вдоволене «дихання» повітряної кулі.
 
   
_____________________________________
1 — У 1783 році французькі винахідники брати Жозеф Мішель та Жак-Етьєн Монгольф'є побудували першу повітряну кулю. Перший політ був без людей. А через кілька місяців у небо Парижа злетіла куля, на борту якої перебували люди. На честь винахідників цей повітряний апарат назвали монгольф'єром.
 
   
2 — У змаганнях повітроплавців є завдання, коли потрібно якомога влучніше поцілити в мішень на землі спеціальним маркером (мішечком з піском) з кулі.
 
   
Джерело: Всеукраїнський туристичний журнал "Карпати"

СТАТЬИ О ТУРИЗМЕ

Египет: море, солнце и полный драйв
Поездка в Египет мне досталась бесплатно и была как нельзя кстати, поскольку Киев как место обитания на тот момент не просто надоело, но начала конкретно депрессовать. То, что за три дня до отъезда недалеко от Дахаба (пункта моего назначения)
«Парящие монастыри Греции». Метеора
Комплекс монастырей в Греции близ городка Каламбака под общим названием Метеора считается одним из современных чудес света. Когда-то он был местом прибежища сотен православных монахов, теперь же превратился в популярный туристический маршрут.
Карнавал на улицах Токио
Тяжелое бремя — быть японцем: ведь восточным людям постоянно приходится терпеть нападения со стороны европейцев, которые в свою очередь называют Японию «страной близнецов».
Цены на Кипре – ремарки к отдыху
Если вы собрались на Кипр, советуем не экономить на отдыхе. В противном случае сильно разочаруетесь. Тем не менее, к каким ценам на Кипре надо быть морально готовым, лучше узнать заранее.
Независимая и гостеприимная Черногория
На политической карте мира появилось новое имя "Черногория" - правда, в связке. Сербия и Черногория - таково название государства, в которое преобразована Союзная республика Югославия. Но на самом деле у маленькой Черногории, по местному Црна Гора, д
Отдых для влюбленных - отдых на Мальдивских островах. Курорты Мальдивов. Дайвинг на Мальдивах
Отдых на Мальдивских островах у искушенных туристов всегда был в почете. Конечно, это не такое массовое направление, как Турция или Египет, но представить Мальдивы кишащими толпами туристов, словно гигантский муравейник трудно. На этих райских остров